2011. október 26., szerda

Hangulatmécses készítése levegőn száradó gyurmából

Történet: Közeledik a halottak napja és a téli ünnepek. 
Ilyenkor elég sok mécsest szoktam a lakás különböző részében égetni -  a hangulata miatt is - így gondoltam készítek magam egyet. Egy újságban láttam az ötletet és hamar kész is voltam vele. A levegőn száradó gyurmából sok más is készült, de most csak ezt mutatom be egyenlőre. 

Elkészítés: A sodrófával kinyújtottam a gyurmát, a tetejére rátettem egy régi csipkét amit még egyszer végig nyújtottam a felszínen. Így annak mintája átkerült a gyurmára is. Ezután a csipke minta szerinti lukak helyét egy szívószál végével kilyukasztgattam. Ezután a széleket körülvágtam egy késsel és egy poharat körbeöleltem vele. Az üveg és a gyurma közé még egy papírt tettem, hogy a nedvességet szívja fel, ill. hogy száradás után könnyebb legyen leszedni róla. A két végét vizes kézzel összedolgoztam, másnapra pedig már teljesen meg is száradt. Karácsonyi ajándéknak is kiváló és még kicsik is el tudják készíteni.

1 megjegyzés: