2011. június 5., vasárnap

Beton lépcső kijavítása és megszépítése olcsón

Ezt a munkámat még régebben készítettem el, de azért teszem fel a blogomba, hogy ha valaki hasonló helyzetben van, akkor legyen rá megoldása.

Történet: A házunkat mivel 90%-ban magunk készítjük, ezért vannak átmeneti állapotok és helyzetek. Amikor összejön annyi pénz, vagy jön egy jó és új ötlet, akkor valósul meg a következő munka a házban. Így volt ez a lépcsőfeljárónkkal is, ami betonból lett anno elkészítve. A felülete ritka rondára sikeredett. Arra viszont nem volt pénzünk, hogy az eredetileg tervezett megoldással, keményfával burkoljuk le. Ezenkívül a tetőtérben is vannak még olyan munkálatok, amire nem szerettem volna, ha a fa lépcsőnk tönkremenne. Így jött egy ideiglenes megoldás és átmenetileg javítottam a látványon és a helyzeten.

Elkészítés: A beton lépcsőfokok oldalát és felületét csemperagasztóval kentem le, hogy a felületi lukakat, és egyenlőtlenségeket elfedjem. Mindig, minden második lépcsőt kentem fel, így ha kettesével is, de száradás alatt is fel lehetett menni az emeletre. Miután megszáradt a csemperagasztó, egy sűrű festékkel festettem le, ami kimondottan betonfestésre alkalmas. A barkácsboltokban több színben kapható én egy semleges krémszínt választottam ki. Amikor lefestettem a lépcsőfokokat, olyan volt, mint ha egy falépcső lenne lefestve, nem pedig egy ronda beton.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése